Woonzorggroep Samen levert zorg op maat in het gebied Schagen en Hollands Kroon. Zij hebben meer dan 19 locaties waar zij hun diensten verlenen. De locatie Lelypark in Wieringerwerf wordt verbouwd en geheel toekomstbestendig gemaakt.
Om de locatie toekomstbesteding te kunnen maken, heeft Giant Telcom een ontwerp voor het zorgsysteem gemaakt waarbij slim gebruik is gemaakt van de huidige techniek. Hierbij speelt efficiëntie een belangrijke rol. In het pand zijn slimme sensoren toegepast die op verzoek aan of uit gezet kunnen worden. Deze sensoren nemen, door het programmeren van verschillende actievelden, beweging waar. Denk hierbij aan het uit bed vallen in de nacht. Wanneer er zich beweging voor doet, krijgt de verzorging hier melding van via zijn smartphone. Op afstand kan er gekeken worden wat er aan de hand is, en indien nodig kan hier op worden gereageerd. Tevens wordt er gebruik gemaakt van een mobiel meldsysteem waarbij de bewoner voorzien wordt van een hals zender. Zodra de bewoner een oproep doet, wordt er direct verbinding gemaakt met de verzorging. Door het mobiele netwerk waarmee de zender verbonden is, is hulp ten alle tijden beschikbaar. De hals zender kan ook beschermen tegen dwalen van dementerende bewoners. Via de hals zender kan een bepaald gebied buiten het pand aangegeven worden (geofencing) als grensgebied van een bewoner. Zodra de bewoner buiten dit gebied treedt, wordt er een melding gedaan en staat de bewoner direct in verbinding met de verzorging middels een luidspeaker.
Voor de optimale bereikbaarheid van het personeel hebben wij tevens een compleet dekkend WiFi netwerk aangebracht in samenwerking met Giant ICT. Ook hebben wij naast data Voice over Wifi op de smartphones ingeregeld.
Naast de standaard woningen heeft Samen ook drie nieuwe, begeleidende woongroepen gecreëerd. Elke woongroep heeft zijn eigen entree welke voorzien is van een IP deurintercom met beeld. Deze kan op afstand worden geopend door de zorg. Tevens is het communicatie en zorgplatform zodanig ingericht dat indien een oproep of melding centraal afgehandeld wordt via het Klant Contact Centrum, indien deze niet wordt afgehandeld door de verzorging.
Wij hebben samen met de klant een oplossing bedacht welke past binnen hun dienstverlening, waarbij verschillende technieken en systemen samen komen één ontwerp.
Meer referenties
Aanbrengen van een gestructureerd gebouwbekabeling systeem
project bekijken