Schipper Kozijnen heeft meerdere verkoop filialen, een hoofdkantoor en een fabriek. Voor al deze locaties gaat Giant Telcom B.V. de telefonie vervangen voor een volledig Voice over IP telefonie systeem compleet voorzien van een Unified Communication platform. De bestaande telefoon centrales worden verwijdert en hiervoor komt in de plaats één centrale welke in hun eigen MER geplaatst gaat worden.
Tussen de verschillende locaties zullen de bestaande data lijnen voorzien worden van Quality of Service waardoor de spraak over deze lijnen niet in het gedrang komt. Verder zullen alle bestaande ISDN telefoon lijnen over gezet worden naar één meervoudige SIP verbinding op de nieuwe centrale. Dit bespaard kosten en de bestaande telefoon nummers blijven behouden. Omdat er in de bestaande situatie gebruik gemaakt wordt van een draadloos DECT en diverse analoge intercom posten, zullen wij deze over zetten op een nieuwe centrale van Unify. Om de kosten te beperken zullen veel van de bestaande Siemens optiPoint 500 toestellen worden hergebruikt. In de verkoop filialen zullen nieuwe IP toestellen worden geplaatst. Indien een bestaand toestel defect raakt zal deze worden vervangen voor een IP toestel.
Verder is er gekozen voor:
– Receptie posten
– Outlook integratie
– Mobility integratie
– Voicemail
– Automatische routeringen
– CRM koppeling (bellen vanuit het CRM pakket)
Meer referenties
Telefooncentrale Brassica Trade
project bekijken