De acces diensten zijn de verbindingen die noodzakelijk zijn om telefoniegesprekken tot stand te brengen. De ontwikkelingen op het gebied van VoIP hebben er voor gezorgd dat afnemers bestaande internetverbindingen kunnen gebruiken voor telefonie. Het nadeel hiervan is dat een afnemer in dit geval te maken heeft met meerdere leveranciers die verantwoordelijk zijn voor de werking van het platform. Dit is de leverancier van de hardware en de leverancier van de (internet)dienst. Bij eventuele storingen is het voor zowel de gebruiker- als de afnemer onduidelijk waar de oorzaak van een storing vandaan komt. Om aan deze onduidelijkheden voor de afnemer een einde te maken biedt Giant Telcom haar afnemers de mogelijkheid om deze ‘accesdiensten’ bij Giant Telcom af te nemen. Daarnaast is Giant Telcom in staat om monitoring uit te voeren. Hiermee kan proactief de verbinding op afstand worden beheert en kunnen we van afstand service leveren en storingen te verhelpen.
Giant Telcom
biedt de volgende acces diensten
- Internetverbinding over koper en glasvezel
- Voice-only internetverbindingen voor
rechtstreekse koppeling op de telefooncentrale - SIP-Trunks; een telefoonlijn die via internet de
bestaande telefooncentrale verbindt met het openbare telefonie platform - Redundancy oplossingen is een back-up verbinding, zowel op netwerk
als op infrastructuur. Voor het optimaal online blijven van de verbindingen.